
FÖR FÖRETAG
Kommunikation är det avgjort viktigaste på en arbetsplats. I kommunikationen ligger förutsättningar för en god relation mellan medarbetare och mellan ledning och medarbetare .
Som ledare är du ansvarig för att din organisation ska fungera optimalt och befinna sig i ett gynnsamt klimat. Bland alla stora och små beslut som dagligen ska fattas, är det lätt att glömma bort att stanna upp och hinna se på orsak och verkan. Är det något som gnisslar i maskineriet? Hur blir ni den bästa arbetsmiljön för varandra?
Forskning påvisar att ett coachande förhållningssätt befrämjar relation och kommunikation både inom och utom organisationen, såväl för ledare som för medarbetare.
Här följer några av effekterna som framkommit genom forskning kring coachande förhållningssätt:
-
Ökad självkänsla
-
Lägre stressnivåer
-
Förmåga att upptäcka förbättringsmöjligheter
-
Ökad vilja till problemlösning
-
Personlig prestationsökning
-
Ökat intresse för samarbete
-
Ökad laganda
Se mer av studien här:
Utefter önskemål lägger vi tillsammans upp ett koncept skräddarsytt för just er organisation.
Välkommen att kontakta mig
här